Vi tilbyder online booking

Vi tilbyder online booking - Se mere



Vi taler med dig!

Kommer jeg til at tale med nogen, når jeg henter mit dyr?

Når du kommer om eftermiddagen for at hente dit dyr, så vil du komme til at tale med en dyrlæge uanset hvilken en behandling, undersøgelse eller operation, som er foretaget. Vi sætter en stor ære i, at du får så fyldig og grundig en information som muligt, således at du er tryg ved forløbet.

Hvordan foregår det? 

Selve udleveringen starter med denne samtale i vores samtalerum, hvor der er en hjemlig og tryg stemning med bløde møbler og hyggelig indretning. Her vil dyrlægen gennemgå hele forløbet med jer, og I vil også få gennemgået blodprøveresultater, røntgenbilleder, kikkertundersøgelser, scanninger o.l., hvis disse er foretaget. Operationsforløbet vil også blive gennemgået.

Der vil blive udleveret blodprøveresultater, informationsmateriale om relevante ting samt recept. Recepten har vi oftest sendt til det ønskede apotek, men du får også en kopi af recepten for en sikkerheds skyld. Du får også en lille pose med godbidder.

Du vil blive informeret om mulige komplikationer og bivirkninger ved medicin. Hvis dit dyr er opereret, så vil du også få information om pasning af såret, og du har selvfølgelig mulighed for at stille alle de spørgsmål, som du har behov for.

Hvordan afregner vi? 

Dette foretages efter at vi har talt sammen og samtidig med, at vi finder en tid til kontrol af dit dyr.
Afregningen er kontant med enten kort, kontanter eller mobilepay. Hvis dit dyr er sygeforsikret, så kan vi til nogen forsikringsselskaber ved større regninger sende det direkte til dem. Dette kræver en underskrift fra dig og et aconto beløb på ca. 15 % af regningens beløb samt et administrationsgebyr på 250 kr. Ved økonomiske vanskeligheder kan vi henvise til et dyrlægelån i ResursBank. Dette skal være undersøgt inden indlæggelse. Når regningen er betalt, får du sendt din kvittering på din mail.



Hvornår ser jeg mit dyr? 

Når samtalen med dyrlægen er overstået, og vi har fået alt aftalt, så er det tid til at mødes med dit dyr. Grunden til, at vi venter, er den simple, at vi har erfaring for, at det er svært at koncentrere sig, når først man er sammen med sit dyr. Da det er vigtige informationer, som vi giver, så er det bedre med et roligt miljø, så man er koncentreret.

Men når tiden så er der, så kan den store genforening ske.

Når du modtager din hund, så vil den have en charmeklud om halsen, og ofte et plaster på forbenet. Dette plaster kan tages af efter et par timer. Nogle gange vil den også have en krave eller en dragt på for at beskytte operationssår eller lignende.

Når du modtager din kat, så vil der i bunden af buret være en ble. Dette vil holde katten mere tør under transport. Derudover får alle vores indlagte katte et lille stykke legetøj med hjem. For at berolige katten så meget som muligt, så er der også sat en lille strimmel med beroligende duft (Feliway) på lågen af buret.
Hvis katten er blevet opereret, så kan den have en krave eller dragt på, og et lille plaster på forbenet, hvis den har fået taget blodprøve eller har været bedøvet.

Husk at du altid er velkommen til at ringe til os, hvis du er i tvivl om noget, når du er kommet hjem.
Hvis duer medlem af vores VetPlan, så har du altid mulighed for at tale med en af vores dyrlæger alle dage til kl. 21. Dette gælder også weekender og helligdage.

Dette er helt unikt for vores VetPlan!

Du kan downloade hele brochuren her